*** Το παρόν ιστολόγιο συνταξιοδοτήθηκε... έπαψε η ενημέρωσή του... ***

ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΤΟΜΕΩΝ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΑ ΕΠΑΛ !!!!!

NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 5082/2024

Ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και άλλες επείγουσες διατάξεις. 

Δεν υπάρχουν σχόλια από τον blogger για τις αλλαγές που επέρχονται... ανέλαβε νέος υπουργός παιδείας και δεν θα αφήσει το ίχνος του στην επαγγελματική εκπαίδευση; γίνεται; δεν γίνεται...

Ως γνωστόν, από άσχετους με την τεχνική εκπαίδευση προκύπτουν νόμοι με αμφισβητούμενα και επικίνδυνα αποτελέσματα. Ο κάθε κομματικός παράγοντας που έχει γίνει υπουργός μέχρι σήμερα, δεν είχε καμία σχέση με την επαγγελματική εκπαίδευση. Τι δεν καταλαβαίνουμε? Σε τριάντα χρόνια περάσαμε 10 διαφορετικούς τύπους τεχνικών επαγγελματικών σχολείων. ΚΑΤΩΤΕΡΕΣ ΣΧΟΛΕΣ, ΜΕΣΕΣ, ΤΕΣ, ΤΕΕ, ΠΟΛΥΚΛΑΔΙΚΑ, ΤΕΧΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ, ΣΕΚ, ΙΕΚ, ΕΠΑΛ1, ΕΠΑΛ2, ΠΕΠΑΛ, ΕΣΚ, ΣΑΕΚ κλπ.. Δηλαδή κάθε 3 χρόνια κατά μέσο όρο είχαμε και μία έκπληξη με νέα σχολεία. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΩΤΗΡΙΑ...


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 47 Μεταβατικές διατάξεις 1. Οι Υπεύθυνοι Τομέων Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.) που έχουν επιλεγεί σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ.361.22/68/100287/Ε3/12.9.2023 απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Β’ 5426 και διορθ. σφαλμ. Β’ 5820) παραμένουν στελέχη της εκπαίδευσης του ν. 4823/2021 (Α’ 136) και ασκούν, μέχρι τη λήξη της θητείας τους, τις αρμοδιότητες της παρ. 2 του άρθρου 6Δ του ν. 4186/2013 (Α’ 193), όπως το άρθρο αυτό προστίθεται με το άρθρο 22 του παρόντος.

Άρθρο 22 Τομεάρχες Επαγγελματικών Λυκείων - Προσθήκη άρθρου 6Δ στον ν. 4186/2013 Στον ν. 4186/2013 (Α’ 193), μετά το άρθρο 6Γ, προστίθεται άρθρο 6Δ ως εξής: «Άρθρο 6Δ Τομεάρχες Επαγγελματικών Λυκείων 1. Σε κάθε Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ.) ορίζονται εκπαιδευτικοί του ΕΠΑ.Λ. ως Τομεάρχες ΕΠΑ.Λ., αντίστοιχοι σε αριθμό και ειδικότητα με τους τομείς που λειτουργούν στο ΕΠΑ.Λ., καθώς και ένας (1) Τομεάρχης ΕΠΑ.Λ. Γενικών Μαθημάτων. 2. Οι Τομεάρχες ΕΠΑ.Λ. έχουν την πλήρη και συνολική ευθύνη λειτουργίας, προγραμματισμού και οργάνωσης του εκπαιδευτικού έργου των τομέων τους (θεωρητικού και εργαστηριακού μέρους) και του τομέα γενικών μαθημάτων, καθώς και τις ακόλουθες ειδικότερες αρμοδιότητες: α) Τον προγραμματισμό της διδακτέας ύλης, την οργάνωση δειγματικών διδασκαλιών και την εισαγωγή των καινοτομιών που μεταφέρονται από τα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια (Π.ΕΠΑ.Λ.) σε ζητήματα διδασκαλίας και εφαρμογής των προγραμμάτων σπουδών ανά τομέα ή ειδικότητα, σε συνεργασία με την Επιτροπή Συντονισμού του Επαγγελματικού Λυκείου (Ε.Σ.ΕΠΑ.Λ.), β) την εισήγηση στον Σύλλογο Διδασκόντων της συμμετοχής των επί μέρους Τομέων ή ειδικοτήτων ή τάξεων στον προγραμματισμό δράσεων του σχολείου, γ) την παρακολούθηση του εκπαιδευτικού έργου ανά τομέα και ειδικότητα ή ομάδα ειδικοτήτων, καθώς και της πορείας εκπλήρωσης των εκπαιδευτικών στόχων, δ) τη συνεργασία με τους Υπεύθυνους εργαστηρίων για τον εξοπλισμό και τα αναλώσιμα που απαιτούνται για την πραγματοποίηση των ασκήσεων του ΕΠΑ.Λ. και ε) τη σύνταξη έκθεσης και την υποβολή της στην οικεία Ε.Σ.ΕΠΑ.Λ., στο τέλος του διδακτικού έτους, σχετικά με την εκπλήρωση των εκπαιδευτικών στόχων των τομέων ευθύνης τους. 3. Οι Τομεάρχες ΕΠΑ.Λ. είναι στελέχη της εκπαίδευσης και έχουν το ωράριο που ορίζεται στην περ. γ) της παρ. 13 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985 (Α’ 167), περί εκπαιδευτικού προσωπικού δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, και τους καταβάλλεται το επίδομα θέσης ευθύνης που προβλέπεται στην υποπερ. ιι) της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 4354/2015 (Α’ 176).»

 

«Άρθρο 6Ζ Εργαστηριακά Κέντρα 1. Για τα εργαστηριακά μαθήματα και το εργαστηριακό μέρος των μικτών μαθημάτων των μαθητών των Επαγγελματικών Λυκείων, των καταρτιζόμενων των Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) και των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.), καθώς και των μαθητευομένων του Μεταλυκειακού έτους - Τάξη Μαθητείας συγκροτούνται και λειτουργούν, ανάλογα με τις υπάρχουσες ανάγκες, εργαστηριακά κέντρα (Ε.Κ.), ανά δύο (2) τουλάχιστον εκπαιδευτικές μονάδες, συμπεριλαμβανομένων και των δημόσιων Ε.Σ.Κ. ή Σ.Α.Ε.Κ.. Όταν όσοι ασκούνται στα εργαστήρια προέρχονται από λιγότερες από δύο (2) εκπαιδευτικές μονάδες των επιπέδων 3, 4 και 5, οι εργαστηριακές ανάγκες καλύπτονται σε σχολικό εργαστήριο του ΕΠΑ.Λ.. Κάθε Εργαστηριακό Κέντρο (Ε.Κ.) διακρίνεται σε τομείς εργαστηρίων, αντίστοιχους με τους τομείς σπουδών των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.). Κάθε τομέας εργαστηρίων περιλαμβάνει τα εργαστήρια του οικείου τομέα σπουδών. Κάθε Εργαστηριακό Κέντρο (Ε.Κ.) διακρίνεται σε τομείς εργαστηρίων. 2. Όργανα διοίκησης κάθε Ε.Κ. είναι ο Διευθυντής και δύο (2) Υποδιευθυντές. Διευθυντής, Υποδιευθυντές και οι Υπεύθυνοι Εργαστηρίων του Ε.Κ. ορίζονται εκπαιδευτικοί, σύμφωνα με τα άρθρα 30 έως 49 του ν. 4823/2021 (Α’ 136). Αν για οποιονδήποτε λόγο δεν υπάρχει ή απουσιάζει ή κωλύεται, ο Διευθυντής του Ε.Κ. αναπληρώνεται από τον Υποδιευθυντή που ο ίδιος έχει ορίσει προς τον σκοπό αυτό. Υπεύθυνος του σχολικού εργαστηρίου είναι ο Διευθυντής του ΕΠΑ.Λ., στο οποίο υπάγεται διοικητικά το σχολικό εργαστήριο. 3. Ο Διευθυντής του Ε.Κ. ή ο Υπεύθυνος του σχολικού εργαστηρίου είναι αρμόδιοι για: α) την οργάνωση και λειτουργία των εργαστηρίων, β) τη συντήρηση μηχανημάτων, οργάνων και λοιπού εξοπλισμού, γ) την προμήθεια του απαραίτητου υλικού, δ) την υποβολή προτάσεων σχετικά με την ανανέωση και τη συμπλήρωση του εξοπλισμού των εργαστηρίων, ε) την εκτέλεση όλων των απαραιτήτων ενεργειών για την επισκευή τους, στ) την τήρηση βιβλίων υλικού και μητρώων μηχανημάτων για τον εργαστηριακό εξοπλισμό, καθώς και ζ) τη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων ασφάλειας για τη λειτουργία των εργαστηρίων. 4. α) Σε κάθε εργαστήριο ορίζονται από τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από κοινή εισήγηση του/των Διευθυντή/ντών των εξυπηρετούμενων ΕΠΑ.Λ./Π.ΕΠΑ.Λ. και του Διευθυντή του Ε.Κ. ως υπεύθυνοι εργαστηρίων, εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στις εκπαιδευτικές μονάδες που εξυπηρετούνται από το Ε.Κ. ή το σχολικό εργαστήριο, κατά περίπτωση, αντίστοιχων ειδικοτήτων με τα εργαστήρια, με σκοπό να καλύπτονται ο πρωινός, ο απογευματινός και ο εσπερινός κύκλος ημερήσιας λειτουργίας των εργαστηρίων. Τεύχος A’ 9/19.01.2024 ΕΦΗΜΕΡΙ∆Α TΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ 83 β) Ο Υπεύθυνος εργαστηρίου είναι αρμόδιος για τη λειτουργία και συντήρηση του εξοπλισμού, την οργάνωση του εργαστηρίου και την υποβολή προτάσεων για τη συμπλήρωση ή την αντικατάσταση του εξοπλισμού. Είναι, επίσης, υπεύθυνος για την τήρηση όλων των κανόνων ασφάλειας που απαιτούνται για τη λειτουργία του εργαστηρίου. 5. Οι εκπαιδευτικοί ΔΕ κατηγορίας διατίθενται από τα ΕΠΑ.Λ. στα Ε.Κ. με απόφαση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του ΕΠΑ.Λ.. 6. Στα Ε.Κ. ή στα σχολικά εργαστήρια ασκούνται ισότιμα όλοι οι μαθητές/καταρτιζόμενοι/μαθητευόμενοι των εκπαιδευτικών μονάδων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Κ.), Επιπέδων τρία (3), τέσσερα (4) και πέντε (5) του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (Ε.Π.Π.). 7. Με απόφαση του προϊσταμένου της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού συμβουλίου, ορίζονται οι εκπαιδευτικές μονάδες της ίδιας πόλης ή περιοχής, των οποίων οι μαθητές, οι καταρτιζόμενοι και οι μαθητευόμενοι ασκούνται στο Ε.Κ.. 8. α) Ο Διευθυντής και οι Υποδιευθυντές Ε.Κ. αποτελούν στελέχη εκπαίδευσης και έχουν το ωράριο που ορίζεται στις περ. β) και γ) της παρ. 13 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985 (Α’ 167). β) Στους Διευθυντές και τους Υποδιευθυντές των Ε.Κ. καταβάλλεται το επίδομα θέσης ευθύνης που προβλέπεται στις υποπερ. θθ) και ιι) αντίστοιχα της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 4354/2015 (Α’ 176).»